Ogólne Warunki Handlowe oraz informacje dla klientów:
1) Zakres
1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe spółki Akapol Serwis s.c. (zwanej dalej
„Sprzedawcą”) stosuje się do wszystkich umów zawartych między konsumentem lub
przedsiębiorcą (dalej „Klient”) a Sprzedającym obejmujących swoim zakresem towary
i/lub usługi wystawione przez Sprzedającego w jego sklepie internetowym. Niniejszym za
nieważne uznaje się stosowanie odrębnych warunków Klienta, chyba, że strony
postanowią inaczej.
1.2 Konsumentem, w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, jest
każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnych, które w przeważającej części nie
mogą zostać zaliczone ani do działalności handlowej, ani do działalności związanej z
wykonywaniem wolnego zawodu. Przedsiębiorcą, w rozumieniu niniejszych Ogólnych
Warunków Handlowych, jest osoba fizyczna lub prawna lub spółka osobowa zdolna do
czynności prawnych, która przy dokonywaniu czynności prawnych działa w
bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością handlową lub wykonywanym wolnym
zawodem.
2) Zawarcie umowy
2.1 Opisy produktów przedstawione w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią
wiążącej oferty z jego strony, lecz służą złożeniu wiążącej oferty przez Klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówień on-line
dostępnego w witrynie sklepu internetowego Sprzedawcy. Polega to na tym, iż Klient, po
umieszczeniu w wirtualnym koszyku wybranych towarów i/lub usług, a także po
ukończeniu elektronicznej procedury złożenia zamówienia, poprzez kliknięcie przycisku
finalizującego proces, składa wiążącą prawnie ofertę zawarcia umowy w odniesieniu do
towarów i/lub usług w koszyku.
2.3 Poza uruchomieniem przycisku finalizującego proces zamawiania, poprzez kliknięcie
dodatkowego pola wyboru Klient potwierdza, że jego zamówienie podlega opłacie.
2.4 Sprzedawca przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży Towaru
wraz z numerem zamówienia w rozsądnym czasie po jej zawarciu..
2.5 Sprzedający może przyjąć ofertę Klienta w terminie pięciu dni
– poprzez przekazanie Klientowi potwierdzenia zamówienia w formie pisemnej lub
tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną); decyduje wówczas data otrzymania
potwierdzenia zamówienia przez Klienta lub
– poprzez dostarczenie Klientowi zamówionego towaru; decyduje wówczas data
dostarczenia towaru Klientowi lub
– poprzez wezwanie Klienta do zapłaty po złożeniu przez niego zamówienia.
Jeśli zajdą co najmniej dwa z powyższych zdarzeń, umowa zostanie zawarta w
momencie, w którym jedno z tych zdarzeń zajdzie jako pierwsze. Nieprzyjęcie przez
Sprzedawcę oferty Klienta w wyżej podanym terminie będzie jednoznaczne z
odrzuceniem oferty. Tym samym Klient nie będzie dłużej związany swoim
oświadczeniem woli.
2.6 Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna swój bieg w dniu następującym po wysłaniu
oferty przez Klienta, a kończy się z upływem piątego dnia następującego po wysłaniu
oferty.
2.7 W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem formularza zamówień on-line tekst
umowy zostanie przez Sprzedawcę zapisany i dostarczony Klientowi – po wysłaniu przez
niego zamówienia – w formie tekstowej (np. e-maila, faksu lub listu) wraz z niniejszymi
Ogólnymi Warunkami Handlowymi. Po wysłaniu zamówienia pobranie tekstu umowy
przez Klienta ze strony internetowej Sprzedającego nie będzie już jednak możliwe.
2.8 Przed dokonaniem wiążącego zamówienia za pośrednictwem formularza zamówień
on-line Sprzedającego Klient może w dowolnej chwili poprawić swoje dane za pomocą
standardowych funkcji klawiatury i myszy. Ponadto przed dokonaniem wiążącego
zamówienia wszystkie dane wyświetlane są ponownie w oknie potwierdzenia i mogą
zostać poprawione za pomocą standardowych funkcji klawiatury i myszy.
2.9 Umowa może zostać zawarta wyłącznie w języku polskim.
3) Prawo do odstąpienia
3.1 Konsumentom przysługuje zasadniczo prawo do odstąpienia.
3.2 Szczegółowe informacje związane z prawem do odstąpienia znajdują się w
pouczeniu o prawie do odstąpienia udzielonym przez Sprzedającego.
4) Ceny i warunki płatności
4.1 Podane przez Sprzedającego ceny są cenami całkowitymi, podanymi w PLN.
Zawierają one ustawowy podatek VAT. Ewentualne dodatkowe koszty dostawy i wysyłki
są podane osobno w opisie danego produktu.
4.2 Klient ma do dyspozycji kilka sposobów płatności. Podane są one w sklepie
internetowym Sprzedającego.
4.3 Jeśli uzgodniono dokonanie przedpłaty, płatność jest należna natychmiast po
zawarciu umowy.
4.4 W przypadku wyboru metody płatności „PayPal” następuje realizacja płatności za
pośrednictwem dostawcy usług finansowych „PayPal” (Europe) S.a.r.l.. et Cie S.C.A.
22-24 Boulevard Royal L-2449 Luxembourg. Przy dokonywaniu płatności obowiązują
warunki korzystania z serwisu PayPal zamieszczone pod adresem
https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/legalhub-full?locale.x=pl_PL. Z warunków
tych wynika między innymi wymóg, aby Klient otworzył konto PayPal, względnie
dysponuje już takim kontem.
5) Warunki dostawy i wysyłki
5.1 Dostawy towarów dokonuje się drogą wysyłki na adres dostawy wskazany przez
Klienta, chyba, że strony postanowiły inaczej. Przy realizacji transakcji bierze się pod
uwagę adres dostawy podany podczas składania zamówienia u Sprzedającego.
5.2 Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku braku dostawy towarów lub
jej opóźnienia w wyniku błędu klienta lub podania nieprawidłowego adresu.
5.3 Do chwili uiszczenia przez Klienta pełnej należności za zamówiony Towar pozostaje
on własnością Sprzedawcy.
5.4 W przypadku odbioru osobistego Sprzedający najpierw informuje Klienta w e-mailu,
że zamówiony przez niego towar jest gotowy do odbioru. Po otrzymaniu takiego e-maila
Klient może po uzgodnieniu ze Sprzedającym odebrać towar w siedzibie Sprzedającego.
W takim przypadku nie dolicza się kosztów wysyłki.
6) Odpowiedzialność za wady
6.1 W sprawach odpowiedzialności za wady strony stosować będą przepisy ustawowe.
6.2 Klient zobowiązany jest zawiadomić Sprzedającego o szkodzie do 2 miesiące po jej
odkryciu.
6.3 Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w terminie 14 dni od daty otrzymania przez
Sprzedawcę reklamacji, o czym Konsument zostanie powiadomiony za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres e-mailowy podany przez Konsumenta albo przesyłką
pocztową na adres wskazany przez Klienta. Poprawnie złożona reklamacja powinna
zawierać: imię, nazwisko, adres, adres e-mail Konsumenta, datę zawarcia umowy
sprzedaży stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji ze wskazaniem
żądania Konsumenta.
6.4 W przypadku towarów używanych termin przedawnienia wynosi rok od dostawy
towaru do Klienta z poniższym ograniczeniem. Skrócony termin przedawnienia nie
obowiązuje:
– W przypadku szkód wiążących się z narażeniem życia, uszkodzeniem ciała lub
uszczerbkiem na zdrowiu, polegających na umyślnym lub nieumyślnym naruszeniu
obowiązków Sprzedającego, lub na umyślnym lub nieumyślnym naruszeniu obowiązków
ustawowego przedstawiciela lub pomocnika wykonującego zobowiązania Sprzedającego;
– w przypadku pozostałych szkód, polegających na umyślnym lub związanym z rażącym
niedbalstwem naruszeniu obowiązków Sprzedającego lub na umyślnym lub związanym z
rażącym niedbalstwem naruszeniu obowiązków ustawowego przedstawiciela lub
pomocnika wykonującego zobowiązania Użytkownika, a także
– w przypadku, gdy Sprzedający podstępnie przemilczał wadę.
7) Prawo stosowane, właściwość miejscowa sądu
7.1 Jeżeli Klient występuje jako przedsiębiorca w rozumieniu punktu 1.2, wówczas dla
wszystkich stosunków prawnych między stronami stosuje się – z wykluczeniem
Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów –
prawo państwa, w którym Sprzedawca ma siedzibę swojego przedsiębiorstwa, a dla
rozpatrywania sporów wynikających z niniejszej umowy wyłącznie właściwy jest sąd
właściwy dla miejsca siedziby przedsiębiorstwa Sprzedawcy.
7.2 Jeżeli Klient występuje jako przedsiębiorca w rozumieniu punktu 1.2, wówczas dla
wszystkich stosunków prawnych między stronami stosuje się – z wykluczeniem
Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie umów międzynarodowego zakupu
towarów ruchomych – prawo państwa, w którym Sprzedawca ma siedzibę swojego
przedsiębiorstwa, a dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszej umowy
wyłącznie właściwy jest sąd miejsca siedziby przedsiębiorstwa Sprzedającego.
8) Alternatywne metody rozstrzygania sporów
8.1 Komisja UE udostępnia w internecie pod poniższym linkiem platformę służącą do
rozstrzygania sporów z e-sklepami: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma ta pełni funkcję adresu kontaktowego, służącego do pozasądowego
rozstrzygania sporów wynikających z umów kupna lub umów na świadczenie usług
zawartych online, w których stroną jest konsument.
8.2 Sprzedawca nie jest ani zobowiązany, ani gotowy do uczestnictwa w postępowaniu
pojednawczym przed jednostką rozstrzygania sporów konsumenckich.
Pouczenie o odstąpieniu od umowy & Formularz odstąpienia od umowy
Konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy na poniżej określonych
zasadach, przy czym za konsumenta uważa się każdą osobę fizyczną działającą w
celach, które nie mieszczą się w ramach ani prowadzonej przez nią działalności
gospodarczej, ani samodzielnej działalności zawodowej:
Pouczenie o odstąpieniu od umowy. Prawo odstąpienia od umowy
Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w
terminie czternastu dni.
Termin odstąpienia od umowy wynosi czternaści dni od dnia, w którym konsument lub
wskazana przez niego osoba trzecia, z wyłączeniem dostawcy, odebrała ostatni z
towarów wchodzących w skład zamówienia.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy powiadomić nas (Akapol Serwis s.c. K. i A. Adasiak, ul. Braci Wagów 13A, 02-791 Warszawa, tel. 22 649 60 18, e-mail: akapolserwis@onet.eu) o takiej woli, składając jednoznaczne oświadczenie (np. listem wysłanym pocztą, faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej). Można także
skorzystać z załączonego formularza odstąpienia od umowy, co jednak nie jest
obligatoryjne.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać zawiadomienie o woli skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem okresu odstąpienia.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy konsument otrzyma zwrot wszystkich dokonanych
wpłat, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wyboru sposobu dostawy innego niż oferowana przez nas najbardziej ekonomiczna,
standardowa opcja) niezwłocznie, najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia nadejścia
zawiadomienia o odstąpieniu od umowy. Płatności zwrotnej dokonujemy przy użyciu tej
samej metody płatności, którą konsument zastosował w pierwotnej transakcji, chyba że
strony wyraźnie postanowią inaczej; w żadnym wypadku konsumentowi nie zostanie
naliczona opłata z tytułu dokonanego zwrotu. Przysługuje nam prawo wstrzymania
zwrotu płatności do czasu zwrotu towarów lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument zobowiązany jest do odesłania lub przekazania towaru bez zbędnej zwłoki i w
każdym przypadku nie później niż czternaście dni od dnia powiadomienia nas o woli
odstąpienia od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli konsument odeśle towary
przed upływem czternastu dni.
Pouczenie o odstąpieniu od umowy & Formularz odstąpienia od umowy
Konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy na poniżej określonych
zasadach, przy czym za konsumenta uważa się każdą osobę fizyczną działającą w
celach, które nie mieszczą się w ramach ani prowadzonej przez nią działalności
gospodarczej, ani samodzielnej działalności zawodowej:
Pouczenie o odstąpieniu od umowy. Prawo odstąpienia od umowy
Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w
terminie czternastu dni.
Termin odstąpienia od umowy wynosi czternaści dni od dnia, w którym konsument lub
wskazana przez niego osoba trzecia, z wyłączeniem dostawcy, odebrała ostatni z
towarów wchodzących w skład zamówienia.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy powiadomić nas (Akapol Serwis s.c. K. i A. Adasiak, ul. Braci Wagów 13A, 02-791 Warszawa, tel. 22 649 60 18, e-mail: akapolserwis@onet.eu) o takiej woli, składając jednoznaczne oświadczenie (np. listem
wysłanym pocztą, faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej). Można także
skorzystać z załączonego formularza odstąpienia od umowy, co jednak nie jest obligatoryjne.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać zawiadomienie o woli
skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem okresu odstąpienia.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy konsument otrzyma zwrot wszystkich dokonanych
wpłat, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wyboru sposobu dostawy innego niż oferowana przez nas najbardziej ekonomiczna,
standardowa opcja) niezwłocznie, najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia nadejścia
zawiadomienia o odstąpieniu od umowy. Płatności zwrotnej dokonujemy przy użyciu tej
samej metody płatności, którą konsument zastosował w pierwotnej transakcji, chyba że
strony wyraźnie postanowią inaczej; w żadnym wypadku konsumentowi nie zostanie
naliczona opłata z tytułu dokonanego zwrotu. Przysługuje nam prawo wstrzymania
zwrotu płatności do czasu zwrotu towarów lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument zobowiązany jest do odesłania lub przekazania towaru bez zbędnej zwłoki i w
każdym przypadku nie później niż czternaście dni od dnia powiadomienia nas o woli
odstąpienia od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli konsument odeśle towary
przed upływem czternastu dni.
Ponosimy koszty odesłania towarów.
Konsument odpowiada materialnie również za zmniejszenie wartości towarów
wynikające z obchodzenia się z nimi w sposób inny niż jest to konieczne do oceny ich
właściwości, cech i funkcjonalności.
Wyłączenie lub wcześniejsze wygaśnięcie prawa odstąpienia od umowy:
Prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do umów dostawy towarów
nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub wyraźnie
służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Uwagi ogólne
1) Należy unikać uszkodzenia i zanieczyszczenia towaru. Towar należy odesłać w miarę
możliwości w oryginalnym opakowaniu wraz z całym osprzętem oraz z wszystkimi
elementami opakowania. W razie konieczności należy dołączyć dodatkowe opakowanie
ochronne. W przypadku gdy konsument nie dysponuje już oryginalnym opakowaniem,
winien zadbać o odpowiednie opakowanie, zapewniające odpowiednie zabezpieczenie
towaru przed uszkodzeniem w trakcie transportu.
2) Prosimy o możliwe najszybsze odesłanie do nas towarów (w sposób nieopłacony).
3) Zastosowanie się do uwag ogólnych nie stanowi warunku koniecznego do prawa
odstąpienia od umowy.
Formularz odstąpienia od umowy
Jeżeli chce Pan/Pani odstąpić od umowy, proszę wypełnić poniższy formularz i odesłać.
Adresat
Akapol Serwis s.c. K. i A. Adasiak,
Braci Wagów 13A, 02-791 Warszawa
tel. 22 649 60 18,
e-mail: akapolserwis@onet.eu
Niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od zawartej przeze mnie/przez nas (*) umowy na
zakup następujących towarów (*)
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Zamówienie z dnia (*) ____________ / otrzymane w dniu (*) __________________
________________________________________________________
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
________________________________________________________
Adres konsumenta(-ów)
________________________________________________________
Podpis konsumenta/(-ów) (w przypadku oświadczenia w formie papierowej)
_________________________
Data
(*) Niepotrzebne skreślić
Oświadczenie o ochronie danych według ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
1) Informacja dotycząca zbierania danych osobowych i dane kontaktowe administratora
1.1 Cieszymy się, że odwiedzili Państwo naszą stronę internetową i dziękujemy za
zainteresowanie. Poniżej poinformujemy Państwa o zasadach postępowania przy
przetwarzaniu danych osobowych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Za
dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące możliwej do zidentyfikowania
osoby fizycznej.
1.2 Administratorem danych na tej stronie internetowej w rozumieniu RODO – ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych – jest Akapol Serwis s.c. K. i A. Adasiak, ul. Braci Wagów 13A, 02-791 Warszawa, tel. 22 649 60 18, e-mail: akapolserwis@onet.eu.
Administratorem danych osobowych jest osoba fizyczna lub prawna, która sama lub
wspólnie z innymi decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych.
1.3 Administrator wyznaczył dla tej strony internetowej inspektora ochrony danych, z
którym można skontaktować się w następujący sposób: „Name, Address, Post code, City,
Phone-Number, E-Mail address”
1.4 Ta strona internetowa ze względów bezpieczeństwa i w celu ochrony
przekazywanych danych osobowych i innych poufnych treści (np. zamówień czy zapytań
skierowanych do administratora) korzysta z szyfrowania SSL lub TLS. Zaszyfrowane
połączenie można rozpoznać po ciągu znaków „https://” i symbolu kłódki na pasku
przeglądarki internetowej.
2) Zbieranie danych podczas korzystania z naszej strony internetowej
W przypadku korzystania z naszej strony internetowej wyłącznie do celów
informacyjnych, czyli kiedy użytkownik nie chce się rejestrować lub przekazywać nam
innych informacji, zbieramy tylko takie dane, które zostaną przekazane na nasz serwer
przez przeglądarkę internetową użytkownika (tzw. log serwera). Gdy użytkownik
wywołuje naszą stronę internetową, zbieramy następujące dane, które ze względów
technicznych są wymagane do wyświetlenia strony internetowej:
– nasza odwiedzana strona internetowa
– data i godzina dostępu
– ilość wysłanych danych w bajtach
– źródło/odnośnik, za pośrednictwem którego użytkownik trafił na stronę
– używana przeglądarka internetowa
– używany system operacyjny
– używany adres IP (ewent. zanonimizowany)
Dane przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO z uwzględnieniem naszego
uprawnionego interesu w celu poprawy stabilności i funkcjonalności naszej strony
internetowej. Dane nie są przekazywane lub wykorzystywane w inny sposób.
Zastrzegamy sobie jednak prawo do późniejszego sprawdzania logów serwera, jeśli będą
istnieć konkretne przesłanki co do niezgodnego z prawem korzystania z treści.
3) Pliki cookie
Aby uatrakcyjnić użytkownikom odwiedziny na naszej stronie internetowej i umożliwić
korzystanie z określonych funkcji, stosujemy na różnych stronach tzw. pliki cookie. Są to
małe pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika.
Niektóre ze stosowanych przez nas plików cookie po zakończeniu sesji przeglądarki, czyli
po jej zamknięciu, są ponownie kasowane (tzw. pliki cookie sesyjne). Inne pliki cookie
pozostają na urządzeniu końcowym użytkownika i umożliwiają nam lub naszym
partnerom (pliki cookie dostawców zewnętrznych) rozpoznawanie przeglądarki
użytkownika w przypadku jego kolejnych odwiedzin (pliki cookie stałe). Pliki cookie
gromadzą i przetwarzają informacje o użytkowniku w określonym zakresie jak np. dane
dotyczące przeglądarki i lokalizacji oraz adres IP. Pliki cookie stałe są kasowane
automatycznie po upływie wyznaczonego okresu czasu, który może być różny w
zależności od pliku cookie.
Częściowo pliki cookie służą do upraszczania procesu składania zamówień poprzez
zapisywanie ustawień (np. zapamiętywanie treści wirtualnego koszyka na wypadek
późniejszych odwiedzin strony internetowej). Przetwarzanie danych osobowych przez
implementowane przez nas pliki cookie odbywa się zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO w
celach związanych z realizacją umowy lub zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. DSGVO w celu
realizacji naszych uprawnionych interesów w zapewnieniu optymalnego, przyjaznego dla
użytkownika i efektywnego korzystania ze strony internetowej.
Współpracujemy z partnerami reklamowymi, którzy pomagają nam w sporządzaniu
atrakcyjnych ofert internetowych. W tym celu podczas odwiedzin naszej strony
internetowej na dysku twardym komputera użytkownika zapisywane są także pliki
cookie naszych partnerów (pliki cookie dostawców zewnętrznych). O korzystaniu z tego
rodzaju plików cookie i o zakresie każdorazowo zebranych informacji zostaną Państwo
poinformowani indywidualnie i oddzielnie w poniższych akapitach.
Proszę pamiętać, że mogą Państwo ustawić swoją przeglądarkę internetową w taki
sposób, aby byli Państwo informowani o tym, że dana strona używa plików cookie oraz
aby mogli Państwo zdecydować, czy chcą Państwo udzielić czy też odmówić zgody na
korzystanie z tych plików. Każda przeglądarka różni się co do sposobu zarządzania
ustawieniami plików cookie. Sposób ten jest opisany w menu pomocniczym każdej
przeglądarki, które objaśnia użytkownikowi, w jaki sposób może on dokonać zmiany
ustawień plików cookie. Użytkownik może dokonać zmian dla swojej przeglądarki
internetowej pod następującymi linkami:
Internet Explorer:
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manag
e-cookies
Firefox: https://www.mozilla.org/pl/privacy/websites/#cookies
internetowej. Dane nie są przekazywane lub wykorzystywane w inny sposób.
Zastrzegamy sobie jednak prawo do późniejszego sprawdzania logów serwera, jeśli będą
istnieć konkretne przesłanki co do niezgodnego z prawem korzystania z treści.
3) Pliki cookie
Aby uatrakcyjnić użytkownikom odwiedziny na naszej stronie internetowej i umożliwić
korzystanie z określonych funkcji, stosujemy na różnych stronach tzw. pliki cookie. Są to
małe pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika.
Niektóre ze stosowanych przez nas plików cookie po zakończeniu sesji przeglądarki, czyli
po jej zamknięciu, są ponownie kasowane (tzw. pliki cookie sesyjne). Inne pliki cookie
pozostają na urządzeniu końcowym użytkownika i umożliwiają nam lub naszym
partnerom (pliki cookie dostawców zewnętrznych) rozpoznawanie przeglądarki
użytkownika w przypadku jego kolejnych odwiedzin (pliki cookie stałe). Pliki cookie
gromadzą i przetwarzają informacje o użytkowniku w określonym zakresie jak np. dane
dotyczące przeglądarki i lokalizacji oraz adres IP. Pliki cookie stałe są kasowane
automatycznie po upływie wyznaczonego okresu czasu, który może być różny w
zależności od pliku cookie.
Częściowo pliki cookie służą do upraszczania procesu składania zamówień poprzez
zapisywanie ustawień (np. zapamiętywanie treści wirtualnego koszyka na wypadek
późniejszych odwiedzin strony internetowej). Przetwarzanie danych osobowych przez
implementowane przez nas pliki cookie odbywa się zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO w
celach związanych z realizacją umowy lub zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. DSGVO w celu
realizacji naszych uprawnionych interesów w zapewnieniu optymalnego, przyjaznego dla
użytkownika i efektywnego korzystania ze strony internetowej.
Współpracujemy z partnerami reklamowymi, którzy pomagają nam w sporządzaniu
atrakcyjnych ofert internetowych. W tym celu podczas odwiedzin naszej strony
internetowej na dysku twardym komputera użytkownika zapisywane są także pliki
cookie naszych partnerów (pliki cookie dostawców zewnętrznych). O korzystaniu z tego
rodzaju plików cookie i o zakresie każdorazowo zebranych informacji zostaną Państwo
poinformowani indywidualnie i oddzielnie w poniższych akapitach.
Proszę pamiętać, że mogą Państwo ustawić swoją przeglądarkę internetową w taki
sposób, aby byli Państwo informowani o tym, że dana strona używa plików cookie oraz
aby mogli Państwo zdecydować, czy chcą Państwo udzielić czy też odmówić zgody na
korzystanie z tych plików. Każda przeglądarka różni się co do sposobu zarządzania
ustawieniami plików cookie. Sposób ten jest opisany w menu pomocniczym każdej
przeglądarki, które objaśnia użytkownikowi, w jaki sposób może on dokonać zmiany
ustawień plików cookie. Użytkownik może dokonać zmian dla swojej przeglądarki
internetowej pod następującymi linkami:
Internet Explorer:
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manag
e-cookies
Firefox: https://www.mozilla.org/pl/privacy/websites/#cookies
przekazywania danych stanowi przy tym art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
6.2 W celu wywiązania się wobec klientów z naszych obowiązków wynikających z
umowy współpracujemy z dostawcami zewnętrznymi. Nazwisko oraz adres dostawy
użytkownika podajemy wyłącznie do celów niezbędnych do realizacji dostawcy zgodnie z
art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
6.3 Zamówienia są realizowane za pośrednictwem dostawcy usług „plentymarkets”
(plentymarkets GmbH, Bürgermeister-Brunner-Str. 15, 34117 Kassel). Nazwisko, adres
oraz ewentualnie inne dane osobowe są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO przekazywane
są plentymarkets wyłącznie do celów związanych z realizacją zamówienia online. Dane
użytkownika są przekazywane wyłącznie w zakresie, który jest niezbędny do realizacji
zamówienia. Szczegóły dotyczące ochrony danych w plentymarkets i polityki
prywatności w plentymarkets GmbH znajdują się na stronie internetowej plentymarkets
w zakładce „plentymarkets.eu”.
6.4 Przekazywanie danych osobowych firmie kurierskiej.
– DPD
Jeśli doręczenie przesyłki realizuje firma kurierska DPD (DPD Deutschland GmbH,
Wailandtstraße 1, 63741 Aschaffenburg, Niemcy ), przekazujemy DPD Państwa adres
e-mail przed doręczeniem przesyłki w celu uzgodnienia terminu doręczenia lub wysłania
powiadomienia o doręczeniu, o ile wyrazili Państwo na to wyraźną zgodę podczas
składania zamówienia. W innym przypadku przekazujemy DPD jedynie imię i nazwisko
odbiorcy oraz adres dostawy. Przekazywanie danych odbywa się w takim zakresie, jaki
jest niezbędny do doręczenia przesyłki. Wówczas ustalenie terminu doręczenia z DPD z
wyprzedzeniem lub otrzymanie powiadomienia o doręczeniu nie będzie możliwe.
Zgodę można każdorazowo odwołać wobec określonego wyżej administratora danych
lub firmy kurierskiej DPD ze skutkiem na przyszłość.
– FedEx
Jeśli doręczenie przesyłki realizuje firma kurierska FedEx (FedEx Express Germany
GmbH, Langer Kornweg 34 k,65451 Kelsterbach, Niemcy), przekazujemy FedEx Państwa
adres e-mail przed doręczeniem przesyłki w celu uzgodnienia terminu doręczenia lub
wysłania powiadomienia o doręczeniu, o ile wyrazili Państwo na to wyraźną zgodę
podczas składania zamówienia. W innym przypadku przekazujemy FedEx jedynie imię i
nazwisko odbiorcy oraz adres dostawy. Przekazywanie danych odbywa się w takim
zakresie, jaki jest niezbędny do doręczenia przesyłki. Wówczas ustalenie terminu
doręczenia z FedEx z wyprzedzeniem lub otrzymanie powiadomienia o doręczeniu nie
będzie możliwe.
Zgodę można każdorazowo odwołać wobec określonego wyżej administratora danych
lub firmy kurierskiej FedEx ze skutkiem na przyszłość.
7) Marketing internetowy
Stosowanie Google Ads Conversion- Tracking
Ta strona internetowa korzysta z systemu reklamowego online „Google Ads” oraz w
ramach Google Ads ze śledzenia konwersji Google Ireland Limited, Gordon House, 4
Barrow St, Dublin, D04 E5W5, Irlandia („Google”). Korzystamy z oferty Google Adwords,
aby za pomocą działań reklamowych (tzw. Google Adwords) zwrócić uwagę na nasze
atrakcyjne oferty na zewnętrznych stronach internetowych. W oparciu o dane z kampanii
reklamowych możemy ustalić, na ile skuteczne są określone działania reklamowe. W ten
sposób dążymy to tego, aby wyświetlać użytkownikom reklamy, które będą dla nich
interesujące, uatrakcyjnić naszą stronę internetową oraz uzyskać rzetelne obliczenia
kosztów reklamy.
Plik cookie zostaje uruchomiony w celu śledzenia konwersji w momencie, gdy
użytkownik kliknie reklamę Adss połączoną z Google. Pliki cookie to małe pliki tekstowe,
które są przechowywane w systemie komputerowym użytkownika. Pliki cookie tracą
swoją ważność z reguły po upływie 30 dni i nie służą do identyfikacji użytkowników. Jeśli
użytkownik odwiedza określone strony internetowe, a plik cookie nie utracił jeszcze
ważności, Google oraz my możemy rozpoznać, że użytkownik kliknął reklamę i został
przekierowany na tę stronę. Każdy klient Google Ads otrzymuje inny plik cookie. Nie
można zatem śledzić plików cookie za pośrednictwem stron internetowych klienta
AdWords. Informacje uzyskane dzięki plikowi cookie do konwersji służą do sporządzania
statystyk konwersji dla klientów Google Ads, którzy zdecydowali się na śledzenie
konwersji. Klienci otrzymują liczbę wszystkich użytkowników, którzy kliknęli ich reklamę i
zostali przekierowani na stronę z tagiem śledzenia konwersji. Nie zawierają jednak
informacji, które mogłyby umożliwić identyfikację użytkowników. Jeśli użytkownik nie
chce uczestniczyć w śledzeniu, może zablokować tę opcję, dezaktywując plik cookie
śledzenia konwersji Google za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej w
zakładce „Ustawienia użytkownika”. W ten sposób użytkownik nie zostaje ujęty w
statystykach śledzenia konwersji. Korzystamy z Google Ads ze względu na nasz
uprawniony interes w celowanej reklamie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W ramach
korzystania z systemu reklamowego online Google Ads dane osobowe mogą być
przesyłane także na serwery Google LLC w USA.
Google LLC z siedzibą w USA posiada certyfikację w zakresie porozumienia „Privacy
Shield” między UE i USA, które zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych wymagany
w Unii Europejskiej. Aktualny certyfikat można zobaczyć tutaj:
https://www.privacyshield.gov/list.
Pod poniższym adresem internetowym znajduje się więcej informacji na temat przepisów
dotyczących ochrony danych Google: https://policies.google.com/privacy?gl=it&hl=pl
Użytkownik może trwale dezaktywować pliki cookie dla reklam, wybierając odpowiednie
ustawienie w oprogramowaniu swojej przeglądarki lub pobierając i instalując wtyczkę
przeglądarki, która jest dostępna pod poniższym linkiem:
https://support.google.com/ads/answer/7395996?hl=pl
Należy pamiętać, że po dezaktywacji plików cookie część opcji i usług z tej strony
internetowej może być niedostępna.
8) Narzędzie analizy statystyk serwisów
– Google Universal Analytics
Ta strona internetowa wykorzystuje Google Analytics, narzędzie analizy statystyk
serwisów Google Ireland Limited, Gordon House, 4 Barrow St, Dublin, D04 E5W5, Irlandia
(„Google”). Google Analytics wykorzystuje tzw. pliki „cookie”, pliki tekstowe zapisywane
na komputerze użytkownika, które umożliwiają analizę korzystania ze stron
internetowych przez użytkownika. Informacje generowane przez plik cookie dotyczące
korzystania przez użytkownika z tej strony internetowej (w tym skrócony adres IP) są z
reguły przekazywane serwerowi Google i tam też są przechowywane, w tym przypadku
dane osobowe mogą być przesyłane także na serwery Google LLC w USA.
Ta strona internetowa korzysta z Google Analytics wyłącznie z rozszerzeniem
„_anonymizeIp()”, co zapewnia anonimizację adresu IP dzięki zastosowanie skrótu i
wyklucza możliwość bezpośredniej identyfikacji osób. Dzięki rozszerzeniu adres IP
użytkownika zostaje skrócony wcześniej przez Google w państwach członkowskich UE
lub w innych państwach będących stroną porozumienia o Europejskim Obszarze
Gospodarczym. Tylko w wyjątkowych przypadkach serwerowi Google w USA przekazuje
się pełny adres IP. W tych wyjątkowych przypadkach przetwarzanie odbywa się zgodnie
z art. 6 ust. 1 lit. f RODO z uwzględnieniem naszego uprawnionego interesu w zakresie
statystycznej analizy zachowania użytkownika w celach optymalizacyjnych i
marketingowych.
Na nasze zlecenie Google wykorzystuje te informacje w celu analizy korzystania ze
strony internetowej, sporządzania raportów o aktywności na stronie internetowej i
dalszej realizacji usług związanych z korzystaniem ze strony internetowej i z Internetu.
Adres IP przekazywany przez przeglądarkę użytkownika w ramach Google Analytics nie
jest łączony z innymi danymi Google.
Zapisywanie plików cookie użytkownik może zablokować za pomocą odpowiednich
ustawień w oprogramowaniu swojej przeglądarki; Informujemy jednak, że w takim
przypadku niektóre funkcje i usługi ze strony internetowej mogą być niedostępne.
Ponadto użytkownik może zablokować opcję rejestrowania danych wygenerowanych
przez plik cookie i odnoszących się do korzystania ze strony internetowej (w tym adres
IP użytkownika) oraz przetwarzania ich przez Google, pobierając i instalując wtyczkę
przeglądarki dostępną pod linkiem poniżej:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
W ramach alternatywy dla wtyczki przeglądarki lub w przeglądarkach urządzeń
mobilnych użytkownik może kliknąć link podany poniżej w celu ustawienia pliku cookie
opt-out, co spowoduje zablokowanie możliwości rejestrowania danych przez Google
Analytics na tej stronie internetowej (plik cookie opt-out działa tylko w tej przeglądarce i
tylko dla tej domeny; po skasowaniu plików cookie w tej przeglądarce użytkownik musi
ponownie kliknąć ten link): <a onclick=”alert(’Google Analytics został
wyłączony.’);”href=”javascript:gaOptout()”>Wyłącz Google Analytics.</a>
Google LLC z siedzibą w USA posiada certyfikację w zakresie porozumienia „Privacy
Shield” między UE i USA, które zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych wymagany
w Unii Europejskiej. Aktualny certyfikat można zobaczyć tutaj:
https://www.privacyshield.gov/list.
Ta strona internetowa wykorzystuje również Google Analytics do analizy krzyżowej przepływów odwiedzających, która jest przeprowadzana za pomocą identyfikatora
użytkownika. Przy pierwszym wejściu na stronę użytkownik otrzymuje unikalny, stały i
anonimowy identyfikator, który jest ustawiany na wszystkich urządzeniach. Umożliwia to
przypisanie danych interakcji z różnych urządzeń i różnych sesji do jednego
użytkownika. Identyfikator użytkownika nie zawiera żadnych danych osobowych i nie
przekazuje ich do Google.
Gromadzenie i przechowywanie danych za pomocą identyfikatora użytkownika może
zostać w każdej chwili odwołane ze skutkiem na przyszłość. W tym celu należy wyłączyć
Google Analytics we wszystkich systemach, z których korzystasz, na przykład w innej
przeglądarce lub na swoim urządzeniu przenośnym.
Można go wyłączyć za pomocą wtyczki przeglądarki Google
(https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl).
W ramach alternatywy dla wtyczki przeglądarki lub w przeglądarkach urządzeń
mobilnych użytkownik może kliknąć link podany poniżej w celu ustawienia pliku cookie
opt-out, co spowoduje zablokowanie możliwości rejestrowania danych przez Google
Analytics na tej stronie internetowej (plik cookie opt-out działa tylko w tej przeglądarce i
tylko dla tej domeny; po skasowaniu plików cookie w tej przeglądarce użytkownik musi
ponownie kliknąć ten link): <a onclick=”alert(’Google Analytics został
wyłączony.’);”href=”javascript:gaOptout()”>Wyłącz Google Analytics.</a>
Więcej informacji na temat postępowania z danymi użytkownika w Google Analytics
znajduje się w polityce prywatności Google:
https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl .
9) Inne
Google Maps
Ta strona internetowa korzysta z Google Maps (API) Google Google Ireland Limited,
Gordon House, 4 Barrow St, Dublin, D04 E5W5, Irlandia („Google”). Google Maps to
narzędzie internetowe służące do przedstawiania interaktywnych map z informacjami
geograficznymi. Za pomocą tego narzędzia przedstawiamy użytkownikom naszą
lokalizację, co ułatwia ewentualny dojazd.
Już podczas wywoływania podstron, z którymi połączona jest mapa Google Maps, na
serwer Google w Stanach Zjednoczonych transferowane są informacje na temat
korzystania z naszej strony internetowej (np. adres IP użytkownika) i tam też są
zapisywane, w tym przypadku dane osobowe mogą być przesyłane także na serwery
Google LLC w USA. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy Google udostępnia konto
użytkownika, za pomocą którego użytkownik jest zalogowany i niezależnie od tego, czy
konto użytkownika istnieje. Po zalogowaniu się użytkownika do Google jego dane są
bezpośrednio przyporządkowywane do jego konta. Jeśli użytkownik sobie tego nie życzy,
musi wylogować się przed aktywacją przycisku. Google zapisuje dane użytkownika
(także użytkowników niezalogowanych) jako profile użytkownika i analizuje je. Takiej
oceny dokonuje się w szczególności zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO na podstawie
uprawnionych interesów Google w ramach wyświetlania spersonalizowanej reklamy,
badania rynku i/lub dostosowania strony internetowej do konkretnych potrzeb.
Użytkownikowi przysługuje prawo do odmowy zgody na tworzenie takich profili
użytkownika, przy czym, aby móc z niego skorzystać, musi zwrócić się bezpośrednio do
Google.
Google LLC z siedzibą w USA posiada certyfikację w zakresie porozumienia „Privacy
Shield” między UE i USA, które zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych wymagany
w Unii Europejskiej. Aktualny certyfikat można zobaczyć tutaj:
https://www.privacyshield.gov/list.
Jeśli użytkownik nie zgadza się na przekazywanie w przyszłości swoich danych Google w
ramach korzystania z Google Maps, może całkowicie dezaktywować serwis internetowy
Google Maps, wyłączając aplikację JavaScript w swojej przeglądarce. W takim przypadku
użytkownik nie będzie mógł korzystać na stronie internetowej z Google Maps, a tym
samym nie będzie mógł wyświetlać map.
Warunki korzystania Google zostały opisane na stronie internetowej:
http://www.google.pl/intl/pl/policies/terms/regional.html, więcej informacji na temat
korzystania z Google Maps znajduje się na stronie internetowej:
https://www.google.com/intl/pl_US/help/terms_maps.html
Szczegółowe informacje na temat ochrony danych w związku ze stosowaniem Google
Maps są podane na stronie internetowej Google („Google Privacy Policy”):
http://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy/
10) Prawa osoby, której dane dotyczą
10.1 Obowiązujące prawo ochrony danych zapewnia Państwu liczne prawa wobec
administratora odpowiedzialnego za przetwarzanie Państwa danych osobowych (prawo
do uzyskania informacji, prawo do interwencji), które zostały wymienione poniżej:
– Prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą zgodnie z art. 15 RODO;
– Prawo do sprostowania danych zgodnie z art. 16 RODO;
– Prawo do usunięcia danych zgodnie z art. 17 RODO;
– Prawo do ograniczenia przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO;
– Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o
ograniczeniu przetwarzaniazgodnie z art. 19 RODO;
– Prawo do przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO;
– Prawo do wycofania udzielonej zgody zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO;
– Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z art. 77 RODO.
10.2 PRAWO DO GŁOSZENIA SPRZECIWU
JEŚLI W RAMACH WYWAŻENIA INTERESÓW PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE
ZE WZGLĘDU NA NASZ PRZEWAŻAJĄCY UPRAWNIONY INTERES, W KAŻDEJ CHWILI MAJĄ
PAŃSTWO PRAWO DO ZŁOŻENIA SPRZECIWU PRZECIWKO PRZETWARZANIU DANYCH Z
POWODÓW WYNIKAJĄCYCH Z PAŃSTWA SZCZEGÓLNEJ SYTUACJI ZE SKUTKIEM NA
PRZYSZŁOŚĆ.
JEŚLI SKORZYSTAJĄ PAŃSTWO Z TEGO PRAWA, ZAKOŃCZYMY PRZETWARZANIE
ODNOŚNYCH DANYCH. ZASTRZEGAMY SOBIE JEDNAK PRAWO DO DALSZEGO
PRZETWARZANIA DANYCH, JEŚLI BĘDZIEMY W STANIE PODAĆ WYSTARCZAJĄCE POWODY
ZASŁUGUJĄCE NA OCHRONĘ I UZASADNIAJĄCE KONIECZNOŚĆ DALSZEGO
PRZETWARZANIA DANYCH, KTÓRE BĘDĄ PRZEWAŻAĆ NAD PAŃSTWA INTERESAMI,
PODSTAWOWYMI PRAWAMI I WOLNOŚCIAMI LUB, JEŚLI PRZETWARZANIE SŁUŻY CELOM
ZWIĄZANYM Z DOCHODZENIEM , WYKONYWANIEM LUB OBRONĄ ROSZCZEŃ
PRAWNYCH.
JEŚLI PAŃSTWA DANE OSOBOWE SĄ PRZEZ NAS PRZETWARZANE W CELACH
ZWIĄZANYCH Z MARKETINGIEM BEZPOŚREDNIM, MAJĄ PAŃSTWO PRAWO W KAŻDEJ
CHWILI PRAWO ZŁOŻYĆ SPRZECIW PRZECIWKO PRZETWARZANIU OKREŚLONYCH
DANYCH OSOBOWYCH WYKORZYSTYWANYCH DO CELÓW ZWIĄZANYCH Z REKLAMĄ
TEGO RODZAJU. SPRZECIW MOŻNA ZŁOŻYĆ W SPOSÓB OPISANY POWYŻEJ.
JEŚLI SKORZYSTAJĄ PAŃSTWO Z TEGO PRAWA, ZAKOŃCZYMY PRZETWARZANIE
ODNOŚNYCH DANYCH WYKORZYSTYWANYCH DO CELÓW ZWIĄZANYCH Z
MARKETINGIEM BEZPOŚREDNIM.
11) Okres zapisywania danych osobowych
Okres zapisywania danych osobowych oblicza się na podstawie ustawowych terminów
przechowywania (np. terminów przechowywania wynikających z prawa handlowego i
podatkowego). Po upłynięciu terminu odpowiednie dane są regularnie kasowane, o ile
nie są już niezbędne do realizacji umowy lub przygotowania zawarcia umowy i/lub po
naszej stronie nie istnieje uprawniony interes w zakresie dalszego przechowywania
danych.